Elizabet Meerbeek

Creativiteit en logica, de cijfers en de letters, orde en chaos, de linker- en de rechterhersenhelft, ik bevind me graag op dit soort raakvlakken. Als jong kind wilde ik kinderboekenschrijfster worden. Op de middelbare school had ik nog het meeste plezier in de exacte vakken. Thuis schreef ik liedjes achter mijn piano. In 2005 heb ik de opleiding Vrijetijdwetenschappen afgerond. Na enkele jaren werkervaring, begon ik in 2009 in deeltijd aan de lerarenopleiding wiskunde, die ik in 2016 afrondde. Ik ben getrouwd met Bernt en heb drie kinderen, Cas (april 2010), Iris (maart 2012) en Jens (augustus 2017).

Ik ben de ‘wiskundejuf’ van DOE, maar ik zoek altijd naar waar mijn interesses die van de leerlingen nog meer overlappen. Ik coach leerlingen, probeer hen bij te staan in hun zoektocht naar wie ze zijn. Tot slot probeer ik een rolmodel te zijn voor onze leerlingen in de sociocratische kringorganisatie van onze school. Ik ben een vast gezicht in de Studiekring en Communicatiekring.

Tijdens de lerarenopleiding werd ik steeds enthousiaster over het vak wiskunde en over de leerlingen, maar steeds minder over het onderwijssysteem. Begin 2014 kwam ik in contact met gelijkgestemden, die op het punt stonden een school te stichten. Ik wist direct dat ik hieraan een bijdrage wilde leveren. Ik geloof dat kinderen ons steeds weer verbazen wanneer ze zich op hun manier in vrijheid, maar met voldoende aandacht en inspiratie kunnen ontwikkelen.

Vorige
Vorige

Bruno Ortiz Kessel

Volgende
Volgende

Annemieke van Duinhoven