Femmie van den Berg

In 2020 koos ik bewust voor een deeltijdstudie (Docent Beeldende Kunst en Vormgeving), zodat ik kon studeren terwijl ik ervaring opdeed in het werkveld en zo de theorie direct in de praktijk kon uitproberen. Deze manier van leren past het best bij mij. Ik gun het iedereen om zijn of haar eigen manier van leren te ontdekken.

Al vroeg in mijn studie schreef ik mijn onderwijsvisie, waarin ik onder andere beschreef hoe ik leerlingen eigenaarschap wil laten nemen over hun eigen proces en doelen. Toen ik bij DOE een kijkje nam, werd het me duidelijk dat mijn dromen over leerling-gestuurd onderwijs al werkelijkheid waren.

Ondertussen ben ik deel van het team en werk ik met veel trots en plezier in de werkplaats en het atelier. Beide ruimtes dragen bij aan de artistieke en persoonlijke ontwikkeling van leerlingen, met doorlopende processen waarin leerlingen groeien, vastlopen, nieuwe invalshoeken aannemen, nieuwe wegen inslaan of juist even stilstaan om te reflecteren.

Vorige
Vorige

Henk van Beckum

Volgende
Volgende

Evelien Snel